top of page

Doprava zdarma nad 980 Kč po celé ČR

Doprava zdarma od 980 Kč  po celé ČR

Reklamační řád

Tento reklamační řád slouží k zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování reklamací vad spotřebního zboží zakoupeného prostřednictvím on-line prodeje v e-shopu Pipasik s.r.o. provozovaného na webovém rozhraní www.papium.cz provozovatelem
 

Pipasik, s.r.o.

IČO: 09863699

DIČ: CZ09863699

Heřmanova 10, 170 00 Praha, Česká republika

jako prodávajícím

ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.

Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.

Článek 1.
Právo kupujícího na reklamaci vadného zboží.

Není-li prodávaná věc při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou nebo vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, může kupující uplatnit u prodávajícího své právo z odpovědnosti za vady zboží. Za vadu zboží nelze považovat změnu vlastností zboží vniklou zaviněním třetí strany (například při přepravě, skladování či nevhodnou manipulací u přepravce, kdy kupující uplatňuje nárok u přepravce) nebo škodu, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku opotřebení či nesprávného použití, popřípadě nesprávného zásahu.

Za vhodnost výběru zboží odpovídá kupující.

Při nákupu je na kupujícím, aby zkontroloval, že předmět koupě je pro něj vhodný. Eventuální reklamaci je poté možné uplatnit z důvodu vad, nikoli z důvodu nesprávného výběru zboží. Jestliže kupující uplatní právo z odpovědnosti za vady zboží, je prodávající povinen o oprávněnosti rozhodnout bez zbytečného odkladu, v krajním případě maximálně do 30 dnů (včetně vyřízení reklamace). 

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízeny:

1. Bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění.

2. Případně v delší lhůtě v důsledku objektivních příčin, kdy se na prodloužení lhůty mohou prodávající s kupujícím dohodnout. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující stejná práva, jako by šlo o vadu, kterou nelze odstranit dle článku 5. tohoto reklamačního řádu. Prodávající přijme reklamaci, pokud je zboží řádně vyčištěné, vysušené a ve stavu umožňujícím identifikaci příčiny vady, a pokud posouzení reklamace nebrání obecné zásady hygieny či povaha a/nebo účel výrobku.

 

Doporučený způsob vyřízení reklamace. 

V případě reklamace je s ohledem na splnění všech náležitostí reklamace doporučeno využít Reklamačního protokolu který je součástí stránky Reklamační řád Příloha 1.

 

Kupující má právo uplatnit reklamaci, pokud zboží:

  • při převzetí nemá sjednané nebo obvyklé vlastnosti

  • není v odpovídajícím množství, jakosti či provedení

  • není vhodné pro obvyklý či sjednaný účel

  • neodpovídá popisu uvedenému v e-shopu

Článek 2.
Místo pro uplatnění reklamace.

Kupující musí uplatnit reklamaci prostřednictvím e-shopu, kde bylo zboží zakoupeno, informovat prodávajícího o reklamaci na e-mailové adrese pro reklamace eshop@papium.cz  a zaslat reklamované zboží na vlastní náklady na adresu prodávajícího k tomu určenou. Adresa pro zaslání reklamovaného zboží je:

Pipasik s.r.o.
Františka Křížka 8
170 00 Praha 7

Adresa je zároveň uvedena v Reklamačním formuláři, jehož použití je kupujícímu doporučeno, není však závazné. Kupující je povinen prokázat, že jeho nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, tzn., že kromě vytknutí vad dokládá i místo, cenu zboží a dobu zakoupení zboží, což prokáže kopií faktury a/nebo dokladem o zaplacení zboží, popřípadě jiným věrohodným způsobem (např. výpis z účtu, platba kreditní kartou).  

Reklamaci lze uplatnit i Osobně po předchozí domluvě.

Kupující je při reklamaci povinen popsat vadu a uvést, jaké právo z vadného plnění uplatňuje (opravu, výměnu, slevu, odstoupení od smlouvy).

 

Článek 3.
Lhůta pro uplatnění reklamace.

Prodávající odpovídá za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou i za vady, které se vyskytnou po převzetí věci kupujícím v záruční době.

Lhůta pro uplatnění reklamace (záruční doba) je 24 měsíců ode dne převzetí zboží v prodejně, nebo po doručení zboží. Právo na reklamaci zboží kupujícímu zanikne, nebylo-li uplatněno v záruční době.

Reklamaci je kupující povinen uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, aby mohla být reklamace správně posouzena a vyřízena. Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti zboží, to je s dobou, po kterou při správném užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání vydržet. Zboží, které se použitím jednorázově znehodnotí, nemůže být předmětem následné reklamace.   

Vyřídí-li se reklamace výměnou vadného zboží za nové, běží lhůta pro uplatnění reklamace opětovně od okamžiku převzetí nového zboží kupujícím.

 

Článek 4.
Odstranitelné vady.

Za odstranitelné vady se považují takové vady, jejichž odstraněním neutrpí vzhled a kvalita výrobků a oprava může být provedena řádně ve stanovené lhůtě. Lhůta pro odstranění vady, nesmí přesáhnout 30 kalendářních dnů, popřípadě delší dobu, na které se prodávající s kupujícím dohodli. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.

Prodávající je povinen uvést bezplatně a bez zbytečného odkladu věc do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to buď opravou věci nebo vzhledem k povaze vady její výměnou.

Popřípadě může být kupujícímu nabídnuta přiměřená sleva z ceny věci nebo může kupující od smlouvy odstoupit.

Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o lhůtě a způsobu vyřízení reklamace – Reklamační list.

 

Článek 5.
Neodstranitelné vady

Za neodstranitelné vady se považují takové vady, které nelze ve stanovené lhůtě beze zbytku odstranit a které brání tomu, aby mohl být řádně užíván. Jde-li o neodstranitelnou vadu, může kupující požadovat:

1. Výměnu zboží za nové bezvadné.

2. Zrušení kupní smlouvy.

Vyskytne-li se na zboží jiná neodstranitelná vada, jež nebrání jeho užívání, a nepožaduje-li kupující výměnu zboží, vzniká kupujícímu právo na přiměřenou slevu z ceny zboží, nebo může od smlouvy odstoupit.

Tatáž práva jako při výskytu neodstranitelných vad má kupující i tehdy, projeví-li se na zboží stejná odstranitelná vada i po předchozích dvou opravách nebo vyskytují-li se na zboží současně alespoň tři odstranitelné vady.

 

Článek 6.
Zboží prodávané za nižší ceny.

Nové zboží, které má vady, jež nebrání jeho užívání k účelu, ke kterému je určeno, musí být prodáváno jen za sníženou cenu. Prodávající je povinen Kupujícího upozornit, že zboží má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Za takové vady nového zboží, pro které byla sjednána nižší cena, prodávající neodpovídá. Vyskytnou-li se u zboží prodávaného za nižší cenu vady, které brání z funkčního hlediska užívání této věci, má kupující právo výrobek reklamovat v souladu s články 3,4,5 tohoto reklamačního řádu. Pokud se vyskytne na zboží prodávaném za nižší cenu jiná neodstranitelná vada, jež však nebrání v jeho užívání k danému účelu, může být kupujícímu poskytnuta přiměřená sleva z ceny výrobku.

 

Článek 7.
Řešení sporů.

1. Kupující má právo, jestliže nesouhlasí s rozhodnutím prodávajícího o reklamaci, vyhledat Soudního znalce v daném oboru a dát věc kupní smlouvy k řádnému posouzení na vlastní náklady.

2. Nedohodne-li se kupující s prodávajícím, ve sporu vzniklém v rámci reklamačního řízení, rozhoduje v těchto záležitostech soud.

8. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád je zveřejněn na webových stránkách www.papium.cz a je přístupný každému kupujícímu před uzavřením kupní smlouvy.

PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

Adresát:  

Pipasik s.r.o.

Františka Křížka 8
170 00 Praha 7

Uplatnění reklamace

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Zboží, které je reklamováno:

 

Popis vad Zboží:

 

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:

 

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.

 

Datum:

Podpis: 

 

 

 

PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Adresát: 

Pipasik s.r.o.

Františka Křížka 8
170 00 Praha 7

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

 

Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu papium.cz, vlastněným společností Pipasik, s.r.o. („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.

Papium dne: 1.7.2025

bottom of page